Just arrived! - Reisverslag uit Newmarket, Verenigd Koninkrijk van Laura Smit - WaarBenJij.nu Just arrived! - Reisverslag uit Newmarket, Verenigd Koninkrijk van Laura Smit - WaarBenJij.nu

Just arrived!

Blijf op de hoogte en volg Laura

26 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Newmarket

Hallo allemaal!

nu er nog tijd genoeg is, schrijf ik alvast maar mijn eerste reisverslag! Ik heb al een kwartier ruzie met deze website, die mijn locatie per se wil instellen op Newmarket, Canada terwijl ik toch echt in Newmarket, UK zit. Laat je dus niet foppen! :)

Gisteren was het dan zover; op de ferry naar Engeland! Netjes afgeleverd in Hoek van Holland door pap & mam, nog even een visje nemen en afscheid nemen voor een halfjaar.. toch best lang! Daarna inchecken en de boot op, waar het heel rustig is. De tabletjes tegen zeeziekte waren gelukkig niet nodig want het was heel rustig op zee, en ik heb me vermaakt met film kijken, Donald Duck lezen en af en toe lekker buiten over de reling hangen want daar was het heerlijk weer voor. Vlak voor het afmeren in Harwich maakte ik kennis met tien Hollandse voetbalfans (geschat tussen 40 en 50 jaar oud) die zich tijdens de reis vermaakt hadden met de drankjes in de bar en nu enigszins luidruchtig wachtten op het uitstappen. Voor je het weet ben je in gesprek over je onderzoek en dan kan de ultieme mop 'I fok horses' 'Paarden?' natuurlijk niet uitblijven, gevolgd door het welbekende lied van Jan Smit... een hoop lol, mét benefits, want deze heren hebben bij elke treinoverstap mijn bagage de trappen op en af gesjouwd, waarvoor hulde! Het uitstappen uit de trein was al interessant hier: schuif het raampje omlaag, zodat je van binnenuit de hendel aan de buitenkant kan openen en dan gaat de deur open.. high-tech spul...Overigens waren alle treinen te laat, maar daardoor heb ik ze dus wel allemaal gehaald (gelukkig, want het was de laatste naar Newmarket). Daar werd ik opgewacht door Robin, en na de welbekende 'cup of tea' heb ik daarna heerlijk geslapen.

Ik logeer dus bij Robin en Bonny, een echtpaar, en Charlie de jachthond niet te vergeten, die mijn komst ook wel kon waarderen :) Het is hier precies zoals je zou verwachten in Engeland: lekker kneuterig en gezellig, met overal bloemetjesdingen en paardenschilderijtjes en zelfgenaaide accessoires enzovoort. Ik heb een kamer met een giga tweepersoonsbed (zo'n prinsessenbed met een heel dik matras, heeeerlijk) en een kledingkast, en daarnaast mijn eigen badkamertje met een heeeel bijzondere douche, er zit een soort van koppelslang aan die je aan de kranen in het bad moet koppelen, ik ga vandaag eens vragen hoe dat werkt :P En natuurlijk, op zijn Engels, vloerbedekking in de badkamer.

Vandaag heeft Robin mij een beetje wegwijs gemaakt in Newmarket, we hebben de trainingsgronden ('the gallops') gezien waar alle renpaarden 's ochtends hun training doen. Daarnaast al een stukje gezien van de paardenpaden door het dorpje waarover ze veilig van en naar de stal en training kunnen lopen. Natuurlijk heb ik de High Street verkend, waar alle winkels zijn (en pubs!!), daar was het heel gezellig druk en er is echt van alles te krijgen. Ik heb dus alvast voldoende boodschappen ingeslagen :) Het enige wat ik binnenkort nog moet proberen te regelen is een fiets, want dat is wel een stuk handiger dan lopen.

Ik heb al uitleg gehad over één van de belangrijkste thema's in Engeland, de pub :) Iedereen heeft zijn eigen 'local pub', dus als iemand vraagt wat je 'local' is, dan bedoelt hij in welke pub je normaal gesproken vaak komt. Wie weet vind ik mijn 'local' wel de komende tijd, haha :D Keus genoeg!!

Maar eerst tijd voor ander vermaakt: over een paar minuten begint het pre-halloween-buurtfeest, waar ik maar eens ga kennismaken met de buurt (helaas heb ik geen kostuum :( ). Een leuk begin van de tijd hier! Ik houd jullie op de hoogte, tot gauw!

Liefs, Laura.

  • 26 Oktober 2013 - 17:31

    Anouk:

    Superleuk Lau!! Heel veel plezier en geniet ervan! Ben benieuwd naar fotos :D!! En wat betreft dat kostuum.. daar kan k hele flauwe grappen over maken .. maar je kan natuurlijk ook gewoon allemaal gekke printjes op elkaar gaan doen.. een vuilniszak aantrekken.. of een van je superleuke stippenjurkjes en je bent marilyn monroe ofzo :):)!! Have fun!! Cheers! Xx

  • 26 Oktober 2013 - 18:12

    Jet & Ri:

    Hee lieve Lau:)

    Geweldig die voetbalfans, haha, maar wel fijn dat ze je tassen hebben gesleept, lucky you;) Je huisje klinkt echt super gezellig en echt te engels :P wij wisten niet dat er vloerbedekking in engelse badkamers lag... veel plezier met je pre-halloween party en succes maandag (dan begin je toch met onderzoeken?)! We skypen snel!

    XXXXX

  • 27 Oktober 2013 - 08:38

    Ome Jan:

    Klinkt als een vliegende start Lau, heel veel succes daar! We volgen je reisverslag met belangstelling.

  • 27 Oktober 2013 - 16:10

    Omr Robert, Bram, Roos & Vloer:

    Allerliefste nicht,

    We missen je nu al. Ik heb het jaartal van de mop over paardenfokken uitgezocht, het is een mop uit de late 70's, maar nog steeds leuk. Voor wat betreft het halloweenfeest: m.i. hoef jij je niet te verkleden....! hahahah.

    Uit betrouwbare bron hebben we vernomen dat op een bepaald adres in Raalte (niet nader te noemen ivm privacyregels) de vlag uithangt, tsja...
    We wish you the best (wij wensen jou het beste) en gaan ervan uit dat je het niet bij one local laat...

    And, oh yes, maybe you can ask te bartender of there is Skuumkoppe on the tap!

    een allerhartelijkste groet vanuit een winderig Enkhuizen, schilderachtig stadje al aan de Zuiderzee!

  • 27 Oktober 2013 - 17:56

    Laura Smit:

    Dankjulliewel voor de leuke reacties!
    @ Ome Robert: jammer dat waarbenjij geen vind ik leuk knop heeft, want jullie hebben weer een erg leuk bericht geschreven. Ik zal binnenkort een passende kaart sturen :P Liefs, de nicht.

  • 28 Oktober 2013 - 21:52

    Mam En Anne:

    Lieve Lautje,
    We hebben je verslag gelezen, mooi verhaal (al hadden we het natuurlijk al gehoord via skype). We zitten gezellig samen achter de laptop en natuurlijk is er een ronkend beest dat op schoot zit en alles op de voet volgt.....
    Ben benieuwd hoe je eerste echte "werkdag" geweest is...
    Liefs, mam

    Hier Anne haha(A) ik heb je in gedachten vrijdag nog uitgezwaaid terwijl ik rustig in mijn nieuwe kamertje aan het genieten was. Ik mis je wel beetje hoor en hoop dat je een leuke en leerzame tijd zal hebben daar. We zullen gauw skypen en als t ff kan wil ik natuurlijk niet de kans voorbij laten gaan om je nog even op te zoeken daar in het winderige Engeland^^. Dikke kus van mij en een poot van poes die weer gezellig loopt te pruttelen van plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Na lange tijd stilte wordt deze reisblog dan toch weer heropend.. op 25 oktober zal ik voor een halfjaar naar Newmarket, UK vertrekken! Daar ga ik me bezighouden met een onderzoeksstage op een grote paardenkliniek. Newmarket vormt het hart van de renpaardenwereld in Engeland, en daarover zal dan ook mijn onderzoek gaan. Hoewel ik me voornamelijk zal bezighouden met een berg statistiek, waarmee ik jullie zeker niet zal vermoeien op deze blog, zal er vast hier en daar weleens tijd zijn voor een uitstapje, bijvoorbeeld naar het dichtbij gelegen Cambridge. Daarnaast is er ongetwijfeld van alles te vertellen over het leven hier in Engeland! Kortom, ik doe nog geen beloftes over de frequentie van schrijven, maar ik beloof jullie wel op de hoogte te houden van de dingen die de moeite waard zijn! Liefs, Laura.

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 18634

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 16 April 2013

Newmarket 2013

12 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

California part II

01 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: