Absolutely great - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Laura Smit - WaarBenJij.nu Absolutely great - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Laura Smit - WaarBenJij.nu

Absolutely great

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 Juli 2008 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo allemaal!

Laat ik maar even beginnen met het bericht dat ik veilig ben aangekomen, gisteravond om 9 uur op de luchthaven van Sacramento. Ik ging om half 11 plaatselijke tijd mijn bed in, wat betekende dat ik in totaal 26,5 uur op geweest was - achter elkaar. Het zal je niet verbazen dat ik enigszins moe was. Gelukkig nog wel energie genoeg om m'n ouders even te bellen, die erg blij waren mijn stem te horen en nu waarschijnlijk net het avondeten op hebben en de auto gaan inpakken.

Ik daarentegen heb net een poging gedaan tot ontbijten - poging ja. Om 6 uur vanochtend was ik wakker en ik voel me ook echt wakker.. geen jetlag voor mij hier. Om 8 uur stapte ik onder de douche en echt waar, ik heb mezelf compleet ingesmeerd met zonnebrandcreme gezien het feit dat het hier 40 graden gaat worden vandaag als mijn berekening klopt. Philip had het over 100 Fahrenheit, waarna ik vroeg wat in Fahrenheit de temperatuur van het menselijk lichaam is. Dat blijkt rond 98,2 te zijn. Een simpel rekensommetje leert ons dat het dan in elk geval warmer wordt dan 38 graden!

Daarna deed ik dus een ontbijtpoging, want Philip was nog niet op en hij had gezegd als je honger hebt, trek je de koelkast maar open. Nu, honger had ik, dus op zoek naar iets eetbaars. Ik wist niet zeker of ze hier 's ochtends brood met beleg eten dus ik dacht, als ik dat niet vind, dan wordt het cornflakes met melk - dat zie je altijd in films. Na een lange zoektocht vond ik uiteindelijk een bord en een schaaltje en zelfs bestek, en na een nog langere zoektocht vond ik zelfs cornflakes en boter en beleg. Daar stond ik dan, met cornflakes zonder melk en beleg zonder brood. Nergens waren deze artikelen te vinden, zodat ik uiteindelijk maar water over de cornflakes gooide en ze op die manier opat. Daarna kwam Philip de keuken in, en nadat ik uitgelegd had wat mijn ontbijtpoging tot nu toe had ingehouden, trok hij een BLIK uit de koelkast met brood erin :-|. Of tenminste, iets wat erop leek. Volgens mij is het op dit moment aan het bakken of koken of iets dergelijks, in elk geval, straks heb ik misschien een echt ontbijt :p.

Nu willen jullie vast nog weten hoe mijn reis verliep. Eigenlijk prima, hoewel ik onderweg in totaal zo'n 6 keer gecheckt ben: eerst schiphol douane, toen koffers over de band, toen schiphol vraaggesprek (wat ga jij doen waar met wie hoe ken je ze bladiebladiebla...), toen in Philadelphia de 'immigratiedienst' of iets dergelijks, compleet met webcamfoto en fingerprint en - opnieuw - een vraaggesprek. Vervolgens had ik net mijn bagage opgehaald toen ik werd aangehouden voor een random controle - opnieuw een vraaggesprek - en daarna moest ik opnieuw mijn handbagage over de rolband. Waar mijn complete trolley doorzocht werd omdat ze ervan overtuigd waren dat ik kaas mee had. Dat bleek niet het geval - nogal duh - en ik kon weer doorlopen. Volgens mij zie ik er gewoon crimineel uit ofzo. Of zo braaf dat het verdacht werd :p. In elk geval moest ik op Philadelphia drie uur wachten op mijn aansluiting, waardoor ik in de meest geweldige winkels terechtkwam (voor alle dames: zoek eens op internet naar tassen van het merk Vera Bradley of iets dergelijks...zooo te gek). De tweede vlucht ging sneller dan verwacht omdat er iemand onwel werd aan boord dus vlogen ze simpelweg wat sneller om eerder in Sacramento te zijn. Na een halfuurtje (!) zoeken vond ik daar Philip (die Amerikanen blijken buiten te wachten, terwijl Nederlanders dat gewoonlijk in de Arrivels hal doen) en kon ik de auto in.

Tot zover mijn belevenissen tot nu toe, ik hoor iets piepen in deze fantastische enorme Amerikaanse keuken (waarin inderdaad 2 hanen staan naar Amerikaanse gewoonte, zo leerde Els mij) dus ik neem aan dat de broodjes klaar zijn. Ik ga maar eens voor het raam zitten om te wachten op de kleine 'humming birds', voor de gewone Nederlander kolibries, die volgens Philip regelmatig nectar komen zuigen uit het dingetje dat voor het raam hangt. Ik kan het moeilijk beschrijven maar heb al een foto genomen, en anders vindt google misschien ook wel een voorbeeld voor je. Het lijkt nog het meest op een glazen bolletje nectar met een bloementuitje eraan dat aan een stalen dingetje hangt. Snap je?

In elk geval, het 'ding' in de keuken piept al 10 minuten en Philip is niet te zien dus ik ga maar even kijken of datgene wat uit blik kwam niet aan het verbranden is. Ik vind het fantastisch dat iedereen zoveel berichten achterlaat en ben me ervan bewust dat dit wel een erg lang verhaal is maar zo ben ik nou eenmaal :p. Ik schrijf jullie zo gauw mogelijk weer!!

Liefs, Laura.

  • 02 Juli 2008 - 17:50

    Ome Jan:

    Altijd al gedacht, van dat criminele uiterlijk ;-))
    Veel plezier en groeten van ome Jan en Eus.

  • 02 Juli 2008 - 17:55

    Vincent:

    Heej zusje.
    Inmiddels al helemaal wakker? we hoorden net dat je al een humming bird gezien hebt:P
    Veel plezier bij Brant en op de ranch

  • 02 Juli 2008 - 17:55

    Vincent:

    Heej zusje.
    Inmiddels al helemaal wakker? we hoorden net dat je al een humming bird gezien hebt:P
    Veel plezier bij Brant en op de ranch

  • 02 Juli 2008 - 18:04

    Vincent(Vader):

    We hebben enorme ruimte in de auto omdat je afwezig bent:P

  • 02 Juli 2008 - 19:50

    Mama:

    Wat heerlijk dat je zo uitgebreid schrijft, ik zie het bijna voor me ! Het wordt wel erg warm daar, bij ons was het ruim 30 graden vandaag, dat is al warm zat.
    Nog even de laatste spullen opruimen en inpakken en dan naar bed, morgen weer vroeg op. Ben benieuwd of we vanuit Frankrijk ook zo goed contact kunnen houden. Veel plezier Lautje, groetjes, mama

  • 03 Juli 2008 - 05:48

    Marjolein!!:

    Lau wat sppr leuk om te lezen weer;):D

    echt sppr dat je daar natuurlijk zit ben wel een beetje jaloers hooa hihih..

    ik heb je helemaal geen smsje gestuurd:O sorry sorry kwas aant werk:S

    nou nog heel veel plezier!!

    dikke knuf marjo

  • 03 Juli 2008 - 11:58

    Madelon:

    Heej Laura,

    gelukkig ben je goed overgekomen:) en zo te horen bevalt het je er wel. Heel veel plezier daar!! en ik houd de site wel bij. Dat is toch wel erg handig hoor!

    liefs Madelon

  • 03 Juli 2008 - 18:40

    Ida Bartels:

    Hallo Laura,
    Ik heb eerst even gelezen wat je precies in Amerika ging doen.
    Wat een ervaring en dat in je eentje !!
    Sander is vorig jaar bijna 4 maanden in de staat Minnesota geweest en heeft daar in een summercamp gewerkt. Hij zat echt in de middle of nowhere dus smsjes kwamen niet over geen internet ( of hij moest nnar een internetcafe) dus was het ouderwets brieven schrijven.
    Ik hoop dat je het erg naar je zin zult hebben en ik houd deze site in de gaten en vind het leuk om jou belevenissen te volgen.
    Groetjes Ida

  • 03 Juli 2008 - 19:35

    Rianne:

    Heey Lau:)
    Fijn dat je goed bent aangekomen! Heb je vandaag een leuke dag gehad (al met paarden?)? Ben heel benieuwd hoe je het hebt! Je verhaal klinkt in elk geval leuk!
    XXXXXXXXXXXXXX Rianne

  • 03 Juli 2008 - 21:07

    Els Bakker:

    Bedankt voor je smsje.
    was eigenlijk heel erg benieuwd of Sivmen je nog herkende.
    Zie jer nog wat specifieke kenmerken van hem terug.Ik twijfel er niet aan dat hij het er naar zijn zin heeft anders zou ik hem niet verkocht hebben.
    Heb je al veulentjes van hem gezien.
    Wel erg warm daar, ik ben benieuwd naar je volgende berichtje.
    Veel plezier en de groetjes van deze kant.
    liefs Els

  • 04 Juli 2008 - 19:23

    Anne,mama,papa:

    hey lau, hoe is het daar?
    bij ons goed, mooi weer vandaag, mooie camping. we sturen zo een mail naar jouw hotmail, met meer info. liefs van ons allemaal (vincent is aan het voetballen)

  • 05 Juli 2008 - 12:45

    Inge:

    heej laura
    wat een avonturen nu al:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Na lange tijd stilte wordt deze reisblog dan toch weer heropend.. op 25 oktober zal ik voor een halfjaar naar Newmarket, UK vertrekken! Daar ga ik me bezighouden met een onderzoeksstage op een grote paardenkliniek. Newmarket vormt het hart van de renpaardenwereld in Engeland, en daarover zal dan ook mijn onderzoek gaan. Hoewel ik me voornamelijk zal bezighouden met een berg statistiek, waarmee ik jullie zeker niet zal vermoeien op deze blog, zal er vast hier en daar weleens tijd zijn voor een uitstapje, bijvoorbeeld naar het dichtbij gelegen Cambridge. Daarnaast is er ongetwijfeld van alles te vertellen over het leven hier in Engeland! Kortom, ik doe nog geen beloftes over de frequentie van schrijven, maar ik beloof jullie wel op de hoogte te houden van de dingen die de moeite waard zijn! Liefs, Laura.

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 18641

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 16 April 2013

Newmarket 2013

12 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

California part II

01 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: