Moving on! :) - Reisverslag uit Newmarket, Verenigd Koninkrijk van Laura Smit - WaarBenJij.nu Moving on! :) - Reisverslag uit Newmarket, Verenigd Koninkrijk van Laura Smit - WaarBenJij.nu

Moving on! :)

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Newmarket

Hoi allemaal!

14 november? Duidelijk weer hoog tijd voor een verslag! En gelukkig is er genoeg te vertellen ^^ Want... ik ben verhuisd! Eerder dan verwacht kon ik terecht in het appartement van de kliniek, dat lekker ruim is! (En nogal gratis ^^). Ineens heb ik een slaapkamer, badkamer, hal, keuken en woonkamer ter beschikking met alles erop en eraan! Het was wel even stilletjes in het begin zonder Bonnie en Robin en zonder hond, maar ook wel lekker om een plekje voor jezelf te hebben - hoewel, voor jezelf; zolang er in het kantoor onder mij mensen bezig zijn kan ik letterlijk verstaan wat er gezegd wordt en wie de werktijden van de gemiddelde dierenarts kent snapt dat je dan (bijna) nooit alleen bent ;) Maar het mooiste is.. 2 minuten rollen van je werk en 2 minuten rollen van de winkelstraat wonen! Ik zit in een soort afgesloten hofje met aan twee kanten een poort, alleen die aan de winkelkant gaat 's avonds dicht en die aan de andere kant is elektrisch te bedienen. Dat wil zeggen, van buitenaf. Van binnenaf hoort hij automatisch open te gaan, maar dat lukt alleen als je met een auto komt, of slingerend met de fiets. Lopend gaat niet, of je nou rent, met je armen flappert, hinkelt, slingert of springt (geloof me, als mijn pogingen op de CCTV staan heeft de bewaking een leuke avond gehad).

Ook mijn collega's op de kliniek zorgen er voor dat ik niet eenzaam word in mijn appartementje, zo werd ik afgelopen zaterdag uitgenodigd door een van de jongere dierenartsen om sushi te komen maken/ eten (en bier te drinken natuurlijk, want daar houden ze hier ook wel van). Samen zijn Frans-Hongaarse vriendin, en nog een van de andere dierenartsen, was het een hele gezellige en lekker late avond :) Bovendien heb ik Milly de kat leren kennen, een drietalige dame met attitude, en ik heb de eer een weekje op haar te passen (of het personeel te vervangen?) nu haar baasjes er even tussenuit zijn! We zijn al dikke vrienden (zolang ik haar maar eten geef). Verder heb ik me lekker rustig gehouden afgelopen weekend met een boek op de bank :)

In mijn lunchpauzes ontdek ik steeds meer van Newmarket en ook heb ik steeds meer random gesprekken met random mensen die ik tegenkom, wat altijd erg leuk is. Zo had ik maandag besloten om eens ergens uit te gaan lunchen in plaats van braaf thuis Hollandse bammetjes te eten, en na een tijdje was ik in gesprek met zowel de oudere dame aan het tafeltje achter mij, als de gepensioneerde vrachtwagenchauffeur aan het tafeltje vóór mij - de laatste was vaak in Nederland geweest en ja ook in Zwolle, want daar is schijnbaar een grote Scania fabriek? Kleine wereld! Hij werkte nu nog bij de sales wanneer die er waren, paarden op- en afladen, en wist me precies te vertellen wie er wel en niet netjes met de paarden omgingen.

Bij een van mijn andere favoriete lunchpauze-activiteiten, het rondneuzen in Charity shops (daarover later meer), begon een wat dubieuze meneer ineens een gesprek (ik schijn ze aan te trekken, de mensen hier op de kliniek lachen zich een breuk). Of ik soms paardreed, was zijn openingszin - veilige vraag in Newmarket lijkt me zo. Meneer kwam uit Bulgarije en was gepensioneerd jockey (ook een veilig statement in Newmarket), had uiteraard vele winnaars gereden, en was nu zelf renpaarden gaan fokken en hij had uiteraard een veelbelovende jaarling die zeker de Derby ging winnen. Na ongeveer tien minuten had ik het wel een beetje gehad met het verhaal maar obsessief naar de leuke dingetjes in de winkel staren bleek totaal geen effect te hebben. Toen de man om telefoonnummers begon te vragen heb ik het maar afgekapt en kon ik zowaar ongestoord verder shoppen :)

Want ja, die charity shops! Daar raak ik een beetje aan verslaafd ben ik bang! Het is blijkbaar nogal een ding hier, winkels voor het goede doel, waaraan mensen hun spullen en kleding weggeven die ze niet meer gebruiken en die dan voor een zacht prijsje worden doorverkocht waarbij het geld ten goede komt aan de betreffende stichting. In Newmarket heb ik er onderhand al zes gevonden. De hartstichting, het lokale hospice, het veteranen fonds.. je kan het zo gek niet bedenken of het heeft een charity shop. Sowieso een heel goed concept natuurlijk, maar het leuke is: ze hebben echt mooie dingen. Geen verschoten, afgedragen, rafelige toestanden of oude damesmode, maar echt mooie kleding, prachtige schoenen, en tassen die er nog uitzien als nieuw... sieraden, hebbedingetjes en.. nu ook kerstspullen! Voor mij een handige plaats om binnenkort wat goedkope versiering vandaan te halen, want aangezien ik hier blijf met de kerst moet er natuurlijk een beetje sfeer in huis zijn!

Ik zal even buiten beschouwing laten wat ik allemaal gekocht heb danwel had willen kopen en doorgaan met het onderwerp kerst :) Want samen met René <3 vier ik dit jaar kerst én oud&nieuw in Engeland! De dag voor kerst gaan we naar Londen, hoe mooi moet dat zijn in de kerstsferen... de kerst zelf blijven we in Newmarket en gaan we lekker Italiaans kokkerellen :) En oud&nieuw vieren we in Cambridge! In dé studentenstad moet het vast een goed feest zijn :D Ik kijk ernaar uit de sfeer in Engeland te proeven tijdens de feestdagen, ik heb er altijd een beetje een sprookjesgevoel bij, dat komt vast door Charles Dickens enzo :) Maar wel voor het eerst zonder de rest van de familie, dat is natuurlijk wel een gek idee.

Om nog een beetje van dat andere, Hollandse decemberfeest naar de UK te halen heb ik ook wat spulletjes in huis gehaald.. ik ga namelijk pepernoten bakken! Mijn collega's zijn erg benieuwd wat ik met die 'Dutch mini-cookies' bedoel en ik ben erg benieuwd wat ze ervan zullen vinden :) Ik ben tegenwoordig zelfs zó creatief in de keuken, dat ik mijn eigen speculaaskruidenmix gemaakt heb, want dat is buiten Nederland haast niet te krijgen! Het ruikt alsof het klopt, nou maar hopen dat dat ook voor de smaak van de pepernoten geldt haha :D

Nou, ik denk dat jullie weer op de hoogte zijn van alles - helaas geen foto's dit keer, ik heb geprobeerd een foto te maken van de mooi verlichte winkelstraat hier in Newmarket maar mijn telefoon en ik konden het niet eens worden over de gewenste scherpte ervan. Die houden jullie nog tegoed!

Liefs, Laura.

P.s. ik vind het altijd weer superleuk om jullie reacties te lezen en daarnaast heb ik al twee prachtige ansichtkaarten mogen ontvangen hier, zo leuk!! Super bedankt!! ^^

P.p.s. een must-see voor iedereen, zie de videolink hieronder: kerstreclame van een Brits warenhuis, vergelijkbaar met de Bijenkorf. Deze reclamespot is als een goeie oude Disneyfilm. En het allermooiste is; hij is ook gemaakt als een goeie oude Disneyfilm. Met de hand, al zou je het niet zeggen. Gauw kijken, en als je 'm gezien hebt, dan meteen de 'behind the scenes' opzoeken! Prachtig stukje vakwerk!

http://www.youtube.com/watch?v=XqWig2WARb0

  • 15 November 2013 - 10:54

    Anouk:

    Superleuk weer Laura! En die pepernoten mag je ook voor mij maken hoor :)! Wij vandaag ook naar t zonnige Engeland!! Tot gauw! Xxxxx

  • 15 November 2013 - 11:10

    Laura:

    Anoukjee!! Veel plezier!! :D Haha je bent van harte welkom om te komen proeven! ^^ Xxxxxx

  • 18 November 2013 - 14:45

    Ome Robert:

    jullie reacties

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Na lange tijd stilte wordt deze reisblog dan toch weer heropend.. op 25 oktober zal ik voor een halfjaar naar Newmarket, UK vertrekken! Daar ga ik me bezighouden met een onderzoeksstage op een grote paardenkliniek. Newmarket vormt het hart van de renpaardenwereld in Engeland, en daarover zal dan ook mijn onderzoek gaan. Hoewel ik me voornamelijk zal bezighouden met een berg statistiek, waarmee ik jullie zeker niet zal vermoeien op deze blog, zal er vast hier en daar weleens tijd zijn voor een uitstapje, bijvoorbeeld naar het dichtbij gelegen Cambridge. Daarnaast is er ongetwijfeld van alles te vertellen over het leven hier in Engeland! Kortom, ik doe nog geen beloftes over de frequentie van schrijven, maar ik beloof jullie wel op de hoogte te houden van de dingen die de moeite waard zijn! Liefs, Laura.

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 18624

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 16 April 2013

Newmarket 2013

12 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

California part II

01 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: