At the farm - Reisverslag uit Cool, Verenigde Staten van Laura Smit - WaarBenJij.nu At the farm - Reisverslag uit Cool, Verenigde Staten van Laura Smit - WaarBenJij.nu

At the farm

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Juli 2008 | Verenigde Staten, Cool

Heehoi allemaal!

Wat is er weer veel gebeurd in driedagen. Op woensdagochtend ben ik met Philip naar de farm gegaan, waar ik bij Brent en Justin in huis logeer sindsdien. Het is een zootje hier want ze zijn halverwege de verhuizing naar hun appartement, maar het is wel een gezellig zootje en ik voel me er thuis. Ik gebruik zolang hun dochters kamer omdat ze uit logeren is en heb zelfs de luxe van een eigen badkamertje! Er is lekker veel ruimte voor alle paarden en ze lopen dan ook dag en nacht buiten, met uitzondering van enkelen die bijvoorbeeld ziek, te jong of hoogdrachtig zijn (of gewoon niet buiten willen lopen, a la Sivmen B :p we kunnen vaststellen dat het nog steeds hetzelfde paard is!). Het was erg leuk om Sivmen weer te zien trouwens, volgens Brent herkende hij me en ik denk dat het waar is, want toen ik in het Nederlands tegen hem begon te praten, spitste hij gelijk de oortjes en hij was erg knuffelig.

En wat nog meer te vertellen? Ik voel me gewoon een gigantische geluksvogel. Iedereen is heel aardig en bezorgd om me (be careful, Laura, okay? Did you find something to eat? You can take anything you like, you know that! You take it easy, right? Come on, get a break, you're working so hard...enzovoort :p) en ik voel me gewoon verwend. Als ik opsta en om half 8, een paar stallen schoonmaak, wat paarden borstel, tussendoor mee ga naar de supermarkt voor de fun, een beetje rondkijk bij de paarden, en vraag of ik iets kan doen om te helpen bij het eten, en dat alles op z'n elf-en-dertigst, dan vindt men dat ik erg hard werk. En dus dat ik zwaar in de watten gelegd moet worden (in de winkel bijvoorbeeld: you want to have that? you can pick anything you like. you like candy? chocolate? you like the fruit? just get it, okay?). Aanbieden om iets zelf te betalen is uit den boze, hoewel ik het echt geprobeerd heb. Als ik zeg dat ze me te veel verwennen, krijg ik simpelweg als antwoord: don't forget you work here, alright? En dat terwijl het werk voor mij gewoon leuk is.

Wat opvalt is dat alle Amerikanen heel vriendelijk zijn en allemaal in voor een praatje. Als Brent aan een meisje achter de toonbank vertelt dat ik overben uit Holland om hier een maand te werken, is het gelijk: oh welcome in the United States! My grandparents live in Holland. Do you enjoy your stay here? En ze is lang niet de enige die een heel gesprek begint.

De paarden zijn ontzettend lief, de natuur is mooi, het weer is warm en we moeten gaan. Vandaar deze korte samenvatting. Ik geniet hier enorm en ik hoop dat jullie dat ook allemaal doen! Enne pap en mam, mochten jullie die mail verstuurd hebben..hij is niet aangekomen. Voor iedereen die mij smst: het kan soms even duren voordat je wat terugkrijgt, want ik heb slecht bereik hier. Tot gauw!

Liefs Laura.

  • 05 Juli 2008 - 10:00

    Ome Jan:

    Noe, Lau,
    dat klinkt als de betere vakantie....

    Groet,
    Ome Jan.

  • 05 Juli 2008 - 14:59

    Mama En Vincent:

    hoi lautje, net je laatste bericht gelezen. mailen is gister niet gelukt, nu niewe poging via vincent zijn hotmail;groetje, mam en vincent

  • 05 Juli 2008 - 15:48

    Marjolein:

    heey heey :D

    klinkt sppr sppr spprr:D

    huul vuul plezier(K) liefs marjol

  • 05 Juli 2008 - 19:25

    Rianne:

    Heey lau:)
    Klinkt heel erg leuk allemaal (ben best jaloers hoor!)
    Ik heb trouwens een heeeeeeel leuk nieuwtje: ik heb een kamer. Jawel hoor, zomaar .. hoppa. Maar daar spreek ik je nog wel een keer over (mail of sms ofzo). Ik ga nu beneden appelflappen eten. Veel plezier (geef de paarden een hug) en geniet ervan!
    XXXXXXX Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Na lange tijd stilte wordt deze reisblog dan toch weer heropend.. op 25 oktober zal ik voor een halfjaar naar Newmarket, UK vertrekken! Daar ga ik me bezighouden met een onderzoeksstage op een grote paardenkliniek. Newmarket vormt het hart van de renpaardenwereld in Engeland, en daarover zal dan ook mijn onderzoek gaan. Hoewel ik me voornamelijk zal bezighouden met een berg statistiek, waarmee ik jullie zeker niet zal vermoeien op deze blog, zal er vast hier en daar weleens tijd zijn voor een uitstapje, bijvoorbeeld naar het dichtbij gelegen Cambridge. Daarnaast is er ongetwijfeld van alles te vertellen over het leven hier in Engeland! Kortom, ik doe nog geen beloftes over de frequentie van schrijven, maar ik beloof jullie wel op de hoogte te houden van de dingen die de moeite waard zijn! Liefs, Laura.

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 18619

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 16 April 2013

Newmarket 2013

12 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

California part II

01 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: