Living the American Dream - Reisverslag uit Cool, Verenigde Staten van Laura Smit - WaarBenJij.nu Living the American Dream - Reisverslag uit Cool, Verenigde Staten van Laura Smit - WaarBenJij.nu

Living the American Dream

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 Juli 2008 | Verenigde Staten, Cool

Heehoi allemaal!

Ik heb jullie al een tijdje niet geschreven, en er is ondertussen alweer zoveel gebeurd. Het gaat dus een lang verhaal worden!

De reden dat ik geen tijd had om te schrijven de afgelopen tijd, is dat we naar een paardenshow in Reno gingen. Dat ligt in Nevada, ver genoeg om in een hotel te overnachten. We waren er van vrijdagavond tot en met zondagochtend. We, dat is Brent, Justin en ik. In het hotel waren Philip, Hans en Cedes er al. Dat was min of meer het hele groepje. Reno is Las Vegas in het klein, volgens Brent en Justin. Het was in elk geval een indrukwekkende stad met huizenhoge hotels. In een van die hotels zaten wij. En ooooh my gosh, het hotel alleen al was ongelofelijk. Eigenlijk voldoet een beschrijving niet echt maar ik zal het proberen. Ten eerste was het gigantisch. 36 verdiepingen, ongeveer 3500 kamers, een zwembad/fitnesscenter op etage 4, maar het bizarst van alles was de begane grond. Er waren restaurants (steakhouse, chinees, ijskraam, koffietentje, mexicaans, ontbijtbuffet, u zegt het maar) en bars, casino's en goochelaars, fonteinen, een prachtige hal met kroonluchters, en in het midden een enorme koepel waarop de hemel wordt nagebootst op elke tijd van de dag, compleet met krekelgeluiden en vogelgezang 's ochtends en 's avonds. Onder die koepel stond een antieke machine om metaal te delven, die om de zoveel tijd in werking gezet werd (het vogelgezang veranderde dan in machinegedreun en stoomfluiten). En most amazing of all: er was een circus. Elk halfuur werd er een andere circusact met acrobaten opgevoerd, en verder stond het daar helemaal vol met kermisdingen als eendjes vissen, blikgooien, schijfschieten, kipmikken, en een geweldig spel met paardenraces. Fantastisch om alleen al doorheen te lopen. Toen ik Brent en Justin op de hoogte bracht van mijn lichtelijke verbazing over dit alles, kreeg ik simpelweg te horen dat dit het 'lower class' hotel was, voor mensen die een goedkope kamer wilden en zich geen hele dure dingen kunnen veroorloven. De truc van het hotel was om de kamers zo goedkoop mogelijk te houden zodat de gasten geld overhouden om te vergokken in een van de vele casino's in het hotel.

Tot zover het hotel. Daarnaast zijn we natuurlijk naar de show geweest, die toch wel erg verschillend is van een Arabian Horse Show in Nederland. Er zijn veel meer rijrubrieken (denk ook aan western) en die worden dan afgewisseld met de halterrubrieken. Wij waren vooral in de laatste categorie geinteresseerd, maar omdat er vaak veel rijrubrieken tussen de halterrubrieken zaten, hadden we tijd genoeg om andere dingen te doen dan de show bekijken. We zijn naar een in de buurt liggende farm geweest om de paarden te bekijken, we hebben op alle denkbare plekken geluncht of avondgegeten, we hebben geshopt (jep, mijn eerste aankopen liggen al in de koffer), kortom, het was een superleuke tijd.

Verder kwamen er gister en vandaag nog mensen kijken bij Brent op de farm dus heb ik zowel zondag als maandag weer gewoon gewerkt. Mijn Spaans wordt bijgeschaafd door Lorenzo en bovendien heb ik vandaag geleerd hoe je een paard scheert. Morgen gaan we er meer doen, zodat ik kan oefenen. Nog steeds wordt er prima voor me gezorgd door iedereen. Er was geen frisdrank meer in huis dus ik ging elke keer naar binnen om een glas water te halen (het voordeel van frisdrank is dat je flesjes mee kan nemen in de stal), en de volgende dag kwam eerst Rick met 3 flessen frisdrank aan, vervolgens Lorenzo met een fles en ook Brent en Justin hebben weer een voorraad in de koelkast liggen. Nu, dat krijg ik wel op, je drinkt hier liters per dag.

En vanavond zat ik met Justin en Adam bij Philip thuis op het terras (Philip was er zelf niet), we hadden net in zijn zwembad gezwommen, de zong ging onder, de hemel had alle kleuren van de regenboog, er was geen ander geluid dan het getsjirp van krekel, er woei een aangenaam briesje maar toch was het lekker warm, de eerste sterren verschenen aan de hemel en het was gewoon de perfecte avond. Ik heb er een paar mooie foto's van gemaakt. En om de avond compleet te maken, zagen we op de terugweg een wasbeer! Hij liep langs de kant van de weg, ze komen tevoorschijn rond schemertijd. Het zijn nog best grote beesten. Verder schijnen hier ook veel stinkdieren te zijn, maar de meeste ervan liggen langs de kant van de weg.

De muziek is hier trouwens fantastisch, er is echt alleen maar leuke muziek op de radio, vooral nieuwe muziek. Kennen jullie Katy Perry al? Het liedje 'I kissed a girl?' Fantastisch nummer is dat.

Nou, ik vind het weleens tijd om mn bed in te duiken, de afgelopen dagen was het tussen 12 en 1 dus ik moest vandaag maar eens wat eerder gaan... :) Tot gauw schrijfs iedereen! En echt leuk dat jullie zoveel reacties plaatsen elke keer :D

Liefs, Laura.

• 15 Juli 2008 - 08:26

Els:

hoi Laura,
    Allereerst wil ik je toch nog een keer vertellen hoe leuk het is dat je ons zo trouw verslag doet.
    ik lees het al,je vindt de states net zo geweldig als ik.
    bovendien wordt je op handen gedragen.
    als je weer in Holland bent kun je dus bij ons de paarden komen scheren.
    Grapje.
    geniet er verder nog maar lekker van. trouwens hier gaat alles goed en Escondhio groeit als kool.
    liefs Els

• 15 Juli 2008 - 13:16

Ome Robert:

Was die wasbeer?

• 15 Juli 2008 - 13:17

Ome Robert:

Ik bedoelde te zeggen: was die wasbeer voor de bont- of de witte was?
    (snap jum)??...

• 15 Juli 2008 - 15:11

Laura:

hij blijft lollig...maarre ik probeer juist het verschil tussen bonte en witte was te leren, ik gok op bont? Trouwens, moet je dat niet met de hand wassen? Stel je voor dat hij afgeeft... :p lol

Heb je de rest van het verhaal overigens ook gelezen? :p

• 16 Juli 2008 - 07:31

Aaltje:

Hoi Laura,net al je belevenissen in de States gelezen! Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! In ieder geval nog heel veel plezier daar en ik blijf je leuke verslagen lezen. Groetjes Aaltje

• 16 Juli 2008 - 17:45

Pap En Mam:

lieve laura, laatste bericht uit frankrijk. leuk verhaal over deshow, we zijn ook heel benieuwd wat je geshopt hebt! morgen weer thuis, hopenlijk dan een keer contact via skype (met webcam, if possible)hoe gaat het met je spaans ? buenos noches en dikke kus van ons allen !

Laura

Na lange tijd stilte wordt deze reisblog dan toch weer heropend.. op 25 oktober zal ik voor een halfjaar naar Newmarket, UK vertrekken! Daar ga ik me bezighouden met een onderzoeksstage op een grote paardenkliniek. Newmarket vormt het hart van de renpaardenwereld in Engeland, en daarover zal dan ook mijn onderzoek gaan. Hoewel ik me voornamelijk zal bezighouden met een berg statistiek, waarmee ik jullie zeker niet zal vermoeien op deze blog, zal er vast hier en daar weleens tijd zijn voor een uitstapje, bijvoorbeeld naar het dichtbij gelegen Cambridge. Daarnaast is er ongetwijfeld van alles te vertellen over het leven hier in Engeland! Kortom, ik doe nog geen beloftes over de frequentie van schrijven, maar ik beloof jullie wel op de hoogte te houden van de dingen die de moeite waard zijn! Liefs, Laura.

Actief sinds 16 Juni 2008