Keep on moving - Reisverslag uit Loomis, Verenigde Staten van Laura Smit - WaarBenJij.nu Keep on moving - Reisverslag uit Loomis, Verenigde Staten van Laura Smit - WaarBenJij.nu

Keep on moving

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Loomis

Hoihoi allemaal!

een beetje tijd over, het is rustig op de kliniek en ik wacht tot degene die me naar huis brengt, klaar is. Kortom, even tijd voor een verslagje, die benut ik maar meteen want je weet nooit wanneer er weer tijd is!

Ondertussen raak ik aardig ingeburgerd in de kliniek. Het is hier heel gezellig, iedereen is super aardig, en ik leer ontzettend veel! Er wordt ook veel gelachen, soms is het moeilijk om alle snelle grappen te volgen maar mijn Engels wordt er op deze manier wel steeds beter op! Ik krijg steeds opmerkingen in de trant van: 'you have SUCH a cool accent, I want a cool accent too! It's SOOO awesome!' Lol. Het is makkelijk praten hier met iedereen, vooral zodra je zegt dat je uit Nederland komt en voor een paar weken hier bent, op een of andere manier vindt iedereen dat geweldig, haha. Hele gesprekken over de verschillen tussen Europa en USA (ja, de gemiddelde Amerikaan beschouwt Europa ongeveer als een land, lol) en over alle talen die we moeten spreken en hoe onderontwikkeld Amerikanen op dat gebied zijn. Of we in Nederland Engels spreken met elkaar? En hoe het weer is? Alleen maar regen, is het soms regenseizoen in Nederland? 'No... summer...' Kortom, genoeg te bespreken. Ook wildvreemde mensen op straat, in supermarkten en restaurants zijn altijd in voor een praatje en super aardig. Gister was ik voor de 2e keer in hetzelfde hamburgertentje (serieus, de milkshakes hier zijn veeeel beter dan in Nederland! En de hamburgers ook!). Ik werd begroet met 'Hey! I remember you! You had such a cute name! Smit, right?' En vervolgens weer het verhaal over het coole accent, waar ik vandaan kom enzovoort. Zo leuk!

Verder wordt het middle-of-nowhere gevoel hier steeds groter. Niet alleen verblijf ik, zoals jullie weten, in een huis zonder vaste telefoon en internet (alles wat internet behoeft handel ik af op de kliniek), maar ook blijkt nu dat de brievenbus stuk is. En wat doet het postkantoor dan? Stuurt zonder pardon alle post terug naar waar het vandaan kwam. Over service gesproken...

Ondertussen ben ik, zoals de titel al deed vermoeden, opnieuw verhuisd naar een ander stekkie! Nouja, niet zo heel anders - ik slaap nu in het huis ipv in het appartementje dat in de garage van het huis gebouwd is. De out-of-town-veterinarian kwam ineens opdagen, of ik bezwaar had om te verhuizen? Eerst had ik zoiets van pff, ben ik net gewend, kan ik weer al mn spullen verslepen.. maar uiteindelijk is het nu een stuk beter :D Ik heb een heel knus slaapkamertje nu in huis, waar gelukkig wel airco is! En Jill's dochter is weer terug, dus nu zit ik 's avonds gezellig voor de tv met haar te kletsen en samen te eten, in plaats van in mn uppie in het appartementje. Gister zou ik met Jill mee naar m'n eerste ervaring met rodeo, maar ik was zo laat terug van de kliniek dat ik het gemist heb - gelukkig is er over 2 weken nog een kans! Lekker cultuursnuiven :p

Ja, waarom was ik zo laat? Omdat ik 6 uur bezig was met allerhande pogingen om een Arabische merrie te vangen of op zijn minst in haar buurt te komen. Er is blijkbaar een klant met 100 arabische merries die ineens besloten heeft dat ze allemaal geinsemineerd moeten worden. Hij dropt ze per 6 op de kliniek, en dan gaat het dus om paarden die hun hele leven op de wei hebben gestaan en nooit in handen komen. Dagelijks zie je dus de mensen van de afdeling reproductie (en allerlei anderen) in de paddocks meer danwel minder succesvolle pogingen ondernemen om de dames te vangen, om te checken of ze al geinsemineerd kunnen worden. Handig is anders, maar ook hiervan is een hoop te leren!

En de merrie van gisteren? Ze was de moeilijkste van allemaal. We hebben haar uiteindelijk te pakken gekregen, op de Mexicaanse manier - de Mexicaanse hoefsmid heeft haar met een lasso gevangen. Je moet er maar op komen...

Liefs, Lau.

  • 05 Augustus 2011 - 13:52

    Evelien Vd Streek:

    Hey Laura

    leuk om alles te lezen...k zou zo heimwee krijgen naar Amerkia..
    Je had eigenlijk nog wel even naar het dorpje Mariposa moeten gaan, dat ligt vlak bij Yosemite Park....enne niet te veel fast food eten he...anders pas je straks je uniform niet meer

    groetjes

  • 09 Augustus 2011 - 13:36

    Linda Tolhoek:

    Hey Laura,

    Wat leuk om je verhalen te lezen! Wat maak jij veel mee:) Heerlijk om te lezen! Ik wens je nog heel veel plezier toe! Genietse:)

    Liefs, Linda

  • 12 Augustus 2011 - 12:11

    Jette:

    haha doen ze in Mongolië ook met die paarden! zijn ook halfwild, dus is ook nodig.anyway hebben ze vangstok voor (lees: tak met lus van koord eraan) en lasso's! en dat lassowerpen is nog best wel moeilijk!!! haha heb het zelf aantal keer geprobeerd ook":p nu ga ik je op fb stalken

  • 12 Augustus 2011 - 14:50

    Anne:

    Hey lief zussie!
    Ik had je al een mailtje gestuurd maar ik dacht een korte reactie kan nooit kwaad whaha!;) Is het nog beetje leuk daar? Miss je ons al beetje? Ik miss jou hier in elk geval wel hoor, je had het vast leuk gehad hier want er zijn superveel nederlanders van alle leeftijden en vooral van mijn leeftijd:) Ik heb 3 leuke mensen ontmoet hier en daar zit ik elke avond wat mee te drinken echt supergezellig, voor het uitgebreide reisverslag spreek ik je over 2 weken wel maar het is in elk geval een geslaagde vakantie. Ik hoop dat er in wenen ook veel nederlanders zullen zijn, is wel zo gezellig whaha. Ik ga nu weer, veel plezier nog daar en ik kijk er naar uit om je weer terug te zien!
    veel liefs, kus, groetjes,
    Anne

  • 14 Augustus 2011 - 17:08

    Cedes Bakker:

    Je moet eens vragen van wie die merries zijn? Misschien van Sabankaya select? Die heeft de merries in kuddes in de bergen lopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Na lange tijd stilte wordt deze reisblog dan toch weer heropend.. op 25 oktober zal ik voor een halfjaar naar Newmarket, UK vertrekken! Daar ga ik me bezighouden met een onderzoeksstage op een grote paardenkliniek. Newmarket vormt het hart van de renpaardenwereld in Engeland, en daarover zal dan ook mijn onderzoek gaan. Hoewel ik me voornamelijk zal bezighouden met een berg statistiek, waarmee ik jullie zeker niet zal vermoeien op deze blog, zal er vast hier en daar weleens tijd zijn voor een uitstapje, bijvoorbeeld naar het dichtbij gelegen Cambridge. Daarnaast is er ongetwijfeld van alles te vertellen over het leven hier in Engeland! Kortom, ik doe nog geen beloftes over de frequentie van schrijven, maar ik beloof jullie wel op de hoogte te houden van de dingen die de moeite waard zijn! Liefs, Laura.

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 18630

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 16 April 2013

Newmarket 2013

12 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

California part II

01 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: