Het vervolgavontuur - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Laura Smit - WaarBenJij.nu Het vervolgavontuur - Reisverslag uit Raalte, Nederland van Laura Smit - WaarBenJij.nu

Het vervolgavontuur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Juli 2011 | Nederland, Raalte

Lieve allemaal,

mijn laatste reisverslag op deze site eindigde met een belofte: America, I'll be back!
Inmiddels is het 3 jaar later en hoog tijd om die belofte in te lossen. Op 12 juli om 10:50 is het zover: dan stap ik weer in het vliegtuig naar Californië, om daar 6 weken door te brengen!

De eerste twee weken verblijf ik in Davis bij Kimby en Allison, twee diergeneeskundestudenten die vorige zomer in mijn kamertje in Utrecht hebben doorgebracht. Dat was erg gezellig dus ik kijk er naar uit om ze weer te zien! Tijdens deze twee weken ga ik mijn best doen om zoveel mogelijk van Californië te zien; een tripje naar Yosemite national park en een bezoekje aan San Francisco staan al gepland.

Daarna verhuis ik naar een appartementje in Loomis, waar ik 4 weken in een grote paardenkliniek ga meelopen (www.lbemc.com). Met onder andere een intensive care, operatiefaciliteiten en een uitgebreide afdeling voor moderne voortplantingstechnieken is er vast genoeg te doen, te zien en te leren! Mijn appartementje ligt wel een beetje in de middle of nowhere en heeft geen internet/computer, dus wat zal ik 's avonds een tijd overhouden! In mijn koffer zit een cursus Spaans om de lege uurtjes op te vullen :)

Natuurlijk ben ik mijn lieve gastfamilie van de reis in 2008 niet vergeten en een bezoekje aan hun farm staat dan ook zeker op de planning.

Vandaag zijn alle spullen vanuit Utrecht naar Raalte verhuisd, dus het grote inpakken kan beginnen! Tijd om op te zoeken wat ook alweer de bagagelimiet was.. met de tassen vol souvenirs die ik al ingeslagen heb wordt het vast weer een uitdaging, maar we gaan het proberen.

Ik heb er in elk geval erg veel zin in - vooral na het zojuist ontvangen mailtje van Allison dat er een campus pool is met palmbomen en dat ik vooral mijn zwemkleding niet moet vergeten! De temperatuur in die buurt is nu rond de 38 graden, dus zwemweer is het zeker.. Vanaf deze site probeer ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van het reilen en zeilen in The States, voor wie het leuk vindt om te lezen! Natuurlijk wil ik jullie vakantieverhalen ook graag horen :D Ofwel digitaal, ofwel live na 23 augustus als ik weer terug ben!

Liefs, Laura.

  • 09 Juli 2011 - 21:22

    Aranka:

    Ik ga je zeker volgen Lauw!
    Heeeeeeel veel plezier, geniet ervan en geef Kimby en Allison een dikke knuffel =)
    xxx

  • 10 Juli 2011 - 09:37

    JETTE:

    SAMEN OP SCHIPHOL CHILLEN OEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

    oja en ik bel je straks even voor vanavond! xxxx

  • 10 Juli 2011 - 11:49

    Bente:

    Klinkt goed Laura, veel plezier!

  • 10 Juli 2011 - 13:54

    Rosalie:

    Wat leuk dat je weer terug gaat Laura!
    Veel plezier, geniet ervan! :)

  • 11 Juli 2011 - 15:30

    Frieda Docter:

    Dag Laura,
    Zoals je ziet heb ik je site gevonden,
    Hele goede reis en we horen van je.
    Groeten van mij en natuurlijk van iedereen van Mariposa!!

  • 11 Juli 2011 - 22:09

    Maarten:

    Mijn god, zelfs in Athene gaat 't niet zo warm worden als daar! Maar voor iemand die op fotosynthetisch opgewekte energie leeft is dat vast geen probleem. ^^

    Heel veel plezier in ieder geval, geniet ervan! Groetjes aan Allison en Kimby ook trouwens!
    Xx

  • 12 Juli 2011 - 06:46

    Ome Robert:

    Goh, zo'n klein meisje zo ver weg, in een groot land, gaat dat wel goed?

  • 15 Juli 2011 - 14:40

    Ome Theo:

    Ben erg benieuwd naar de eerste foto,s en verhalen.
    Zou er zelf ook graag even willen kijken.
    Have Fun!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Na lange tijd stilte wordt deze reisblog dan toch weer heropend.. op 25 oktober zal ik voor een halfjaar naar Newmarket, UK vertrekken! Daar ga ik me bezighouden met een onderzoeksstage op een grote paardenkliniek. Newmarket vormt het hart van de renpaardenwereld in Engeland, en daarover zal dan ook mijn onderzoek gaan. Hoewel ik me voornamelijk zal bezighouden met een berg statistiek, waarmee ik jullie zeker niet zal vermoeien op deze blog, zal er vast hier en daar weleens tijd zijn voor een uitstapje, bijvoorbeeld naar het dichtbij gelegen Cambridge. Daarnaast is er ongetwijfeld van alles te vertellen over het leven hier in Engeland! Kortom, ik doe nog geen beloftes over de frequentie van schrijven, maar ik beloof jullie wel op de hoogte te houden van de dingen die de moeite waard zijn! Liefs, Laura.

Actief sinds 16 Juni 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 18603

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 16 April 2013

Newmarket 2013

12 Juli 2011 - 22 Augustus 2011

California part II

01 Juli 2008 - 01 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: